×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/03/18 - 10:24
  • بازدید : 237
  • تعداد بازدیدکننده : 236
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا

استانداردهای غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد

در سال ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با توجه به اهمیت موضوع جهانی بیماری‌های منتقله از غذا و مباحث ایمنی موادغذایی، هفتم ژوئن مصادف با 17 خرداد را به عنوان "روز جهانی ایمنی مواد غذایی" (World food safety Day: WFSD) اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز تحقیقات سلامت غذا، امسال نیز پنجمین سالروز جهانی ایمنی مواد غذایی هفتم ژوئن 2023 مصادف با 17 خردادماه 1402 به عنوان روز جهانی ایمنی غذا با شعار «استانداردهای غذایی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد» برگزار می شود.

هدف از برگزاری این روز افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به اهمیت استانداردهای مواد غذایی در سراسر جهان است تا منجر به ایمن نگهداشتن مصرف کنندگان و تشویق همه افراد از تولیدکننده تا مصرف کننده برای اتخاذ و اجرای استانداردهای ایمنی غذا در طول زنجیره تامین مواد غذایی شود.

این امر به کاهش بیماری‌های ناشی از غذا که تقریباً به طور کامل قابل پیشگیری هستند کمک می‌کند.

در واقع استانداردهای غذایی به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم آنچه می‌خوریم بی‌خطر است.

ایمنی مواد غذایی جان انسان‌ها را نجات می دهد و این نه تنها یک عامل حیاتی برای امنیت غذایی است، بلکه نقشی حیاتی در کاهش بیماری‌های ناشی از غذا دارد.

هر ساله 600 میلیون نفر در جهان به 200 نوع مختلف بیماری ناشی از غذا مبتلا می‌شوند که بار چنین بیماری‌هایی بیشتر بر دوش فقرا و جوانان است. علاوه بر این بیماری‌های ناشی از غذا سالانه باعث 420000 مرگ قابل پیشگیری می شوند.

روز جهانی ایمنی غذا فرصتی است برای آگاه سازی مردم درخصوص مسایل ایمنی مواد غذایی، نشان دادن چگونگی پیشگیری از بیماری از طریق ایمنی مواد غذایی، بحث در مورد رویکردهای مشترک برای بهبود ایمنی مواد غذایی در سراسر بخش‌ها و در نهایت ترویج راه حل‌ها و راه‌های ایمن‌تر بودن مواد غذایی .

براساس این گزارش مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه در راستای انجام رسالت خود اقداماتی نظیر اطلاع رسانی در زمینه استانداردهای غذایی، تازه‌های سلامت غذا و تدوین راهنماهای بالینی را به طور مستمر در اولویت برنامه‌های خود برای عموم جامعه قرار داده است.

  • گروه خبری : اخبار سلامت,اخبار مرکز
  • گروه خبری : 127580
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب